dissabte, 10 de maig del 2014

Al parc de la Ciutadella

Ahir vaig fer una visita al Parc de la Ciutadella a la recerca de "Pajaritos". Evidentment, en ser un parc al mig de la ciutat no es poden observar la varietat d'ocells que es poden veure als parcs naturals, però deu n'hi do la quantitat d'ocells que s'han adaptat a la presència humana i hi conviuen amb harmonia.

Cascada monumental al parc de la Ciutadella

A part de les gavines i els coloms, els ocells més vistosos -i sorollosos- de la ciutat són sens dubte les Cotorretes de pit gris. És una espècie importada de l'Argentina en un prinicipi amb finalitats ornamentals o com animal de companyia que, de forma voluntaria o no, va ser alliberada i en la actualitat ja es conten més de 2000 exemplars a la ciutat.

Cotorreta de pit gris (Myiopsitta monachus)
A part de les sorolloses cotorres, al parc també es deixaven veure fàcilment les Merles.

Merla (Turdus merula) femella
Aquesta femella va estar una estona fent un posat mentre es menjava una llombriu.

Merla mascle
I aquest mascle tant simpàtic em mirava preguntant-se si volia alguna cosa.
Al llac hi vaig veure moltes gavines però del que més hi havia eren oques. S'apropaven a la gent sense cap por, perque els donèssin menjar.
Oca vulgar (Anser anser)

Sempre mirant altives amb el cap aixecat. I de reüll, no vagi ser que els prenguis el menjar.



Al llac, no podien faltar les gavines, de totes les edats, també a veure si els donaven alguna cosa, però les oques tenien més sort.

Gavià argentat (Larus michahellis)
I fins i tot hi havia una parella d'anecs domèstics prenent la fresca.

Ànec xerraires (Anas platyrhynchos domesticus)
Em sobtava que no hi haguessin collverds, tenint en compte que estan a tot arreu. Però els vaig trobar, estaven fent la migdiada amagats en un dels vorals del llac. N'hi havia dos allà i més tard en vaig veure passar volant un altre direcció cap al llac.

Ànec collverd (Anas platyrhynchos)
I com no, no podien faltar les estrelles barcelonines de tots els parcs, jardins i gairebé qualsevol lloc de la ciutat: els coloms i els pardals.

Colom roquer domèstic (Columba livia)
Pardal comú (Passer domesticus)
També vaig veure una Tòrtora turca i una Garsa, però no les vaig poder retratar.
El Parc de la Ciutadella presumeix de tenir una de les colònies més grans de Bernat Pescaire, però no en vaig veure cap. Imagino que anant-hi més d'hora potser n'apareix algun, però a la tarda deuen estar tots al espais naturals del Llobregat afartant-se de crancs.

La sorpresa del dia la va donar aquest Esplugabous juvenil:

Esplugabous (Bubulcus ibis)
Sorpresa per diferents motius: primer perque mai no n'havia vist un de tant a prop, tant indeferent a la gent i en un enorn urbà. Segon perquè en tota l'estona que vaig estar al parc no es va moure gairebé de lloc, i m'extranya perque en aquell troç de jardí dubto que tingués gaire per menjar. I tercer perque semblava que no pogués volar. Un gos va anar corrent cap a ell i va sortir corrent, va despegar una miqueta les ales, però no va aixecar el vol. En fi, curiosa trovalla, però em va donar la sorpresa del dia.

I així vaig acabar la meva excursió a la Ciutadella. ¡Fins una altra!

Parlament de Catalunya amb l'escultura del "Desconsol" al devant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada