dilluns, 18 de gener del 2016

Aus de ponent

Aquest cap de setmana he anat a buscar a pajaritos a les terres de Ponent, he fet dos excursions, una a la població de Torres de Segre vorejant el riu Segre i al Pantà d'Utxesa en companyia de la Brownie i l'altra al Pantà de Santa Ana, una excursió organitzada per l'ICO. L'ocell estrella que preteniem observar a Santa Ana era el Pela-roques, i un dels companys va ser capaç de localitzar-lo molt en la llunyania, però jo vaig ser incapaç de veure'l. A canvi d'això, vaig fer un BIMBO -fa molta gràcia aquesta expressió- amb l'àguila Cuabarrada i em vaig fer un fart de veure Voltors, que tot i ser bastant comuns no són gens freqüents per les rodalies de Barcelona.

Voltor comú (Gyps fulvus)
Àguila cuabarrada (Aquila fasciata)
L'altra tanda de rapinyaires la vaig veure al Panta d'Utxesa i rodalies, amb aquest Milà Reial i aquest Aligot comú. A més d'aquests també vam veure un Falcó pelegrí a les rodalies de Santa Ana, tot i que a les fotos que li vaig fer gairebé ni s'aprecia i també vaig veure multitud de rapinyaires sobrevolant l'embassament del Secà a Utxesa.

Mila reial (Milvus milvus)
Aligot comú (Buteo buteo)
On vaig veure més quantitat d'espècies (també va ser el lloc on vaig estar més estona) va ser a la vora del riu Segre a Torres de Segre. Allà al riu hi havia quantitat de Xarxets i alguns Ànecs collverd. També vaig poder observar un Bernat Pescaire i un Agró Blanc, però no es van deixar fotografiar.

Xarxet mascle (Anas crecca)
Ànecs collverd femella i mascle (Anas platyrhynchos)
Al mateix riu també es van deixar veure els Mosquiters comuns, la Cuereta Torrentera i la Cuereta Blanca. Així com un especimen amagat entre les branques, no tant comú en un lloc com aquest, del que fins i tot vaig necessitar ajuda per saber de què es tractava. Com no, es tractava d'un dels meus estimats limícoles: una Xivitona.

Mosquiter comú (Phylloscopus collybita)

Cuereta torrentera (Motacilla cinerea)

Xivitona (Actitis hypoleucos)
Sens dubte si hi ha una protagonista a Torres de Segre i al Segrià en general és la Cigonya, el camí vora el riu estava ple de nius, n'hi havia més de 50 segur i les cigonyes i el seu repiqueteig de bec em van acompanyar durant tot el passeig vora el riu.

Cigonya (Ciconia ciconia)
Parella de cigonyes
Espai amb cigonyes i els seu nius
Una que s'ho va passar bomba amb l'excursió va ser la Brownie que fins i tot es va pujar a les finestretes de l'aguait per veure més a prop els ocells. Jo de mentres anava investigant trobant Corbs, Estornells i tota mena de fauna, i és que aquest és un racó ple de vida.

La Brownie a un dels aguaits

Corb (Corvus corax)
Estornell negre (Sturnus unicolor)
El cap de setmana va donar prou de sí i vam allargar els dies tant com va poder (contant que es fa fosc abans de les sis). Esgarrapant els últims minuts del dia, vaig passejar pels camins que voregen el pantà i allà vaig trobar un dormider de Gralles i dos Cignes muts.

Gralles (Corvus monedula)
Gralla

Cigne mut (Cygnus olor)
I quan el sol ja començava a amagar-se, i el fred i el vent començaven a glaçar-me les mans, el cel del pantà es va omplir de centenars d'aus volant en totes direccions dient adéu a un altre dia.

Capvespre a l'embassament de Secà (Utxesa)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada